Mis on ‘Growth Hacking’?

by Forwardspace

Näeme pidevalt start-up’ide töökuulutustest, et otsitakse kedagi maagilist ‘growth hacker’it’, kes tuleks ja häkiks ettevõttesse kogu maailma kliendid. On see ka tegelikult nii ja mis loom see growth hacker üldse on?

Mis need trikid siis on?

AirBnb, Twitter, Facebook, Dropbox, PayPal ja paljud muud tänakseks üle maailma tuntud ettevõtted on ühed parimad näited growth hacking’ust. Facebook näiteks, olles üks suurimad sotsiaalmeedia kanaleid, kasutab iga väikest trikki ära ülimalt suure tagamõttega. Facebookis viimasel ajal eriti kuum kaup on nimede märkimine igasuguste jaburuste alla (nt. “Inimene kelle nimi algab @M tähega peab sulle McDonalds’ist tooma mõistuse”) ning nime tag’ides tuleb kasutajale sellest teada andev email. Mida see tähendab? Tähendab seda, et iga inimene, keda kuskil mingi aeg tag’itakse saab sellest teada ka emailiga ning üldiselt vaatab iga inimene vähemalt korra päevas oma emaili kontot. Seega, kui inimene, kes igapäevaselt Facebooki ei kasuta näeb, et teda on kuskil märgitud, teeb ta seda niikuinii. Lihtne.

Dropbox’i growth hacking trikk on väga lihtne – kui tahad mahtu juurde saada, kutsu sõber Dropboxi kasutama. Airbnb läks oma kliendile ise järele ning kutsus Craigslist’ist oma kodu üürivad inimesed Airbnb’d kasutama, pakkudes ka võimalust teha Airbnb poolt ilusad pildid tubadest, et müük paremini läheks.

Growth Hacking võtab ka luubi alla ad’ide kasutamise ning seletab seda, et tänasel päeval, kus internet on täis erinevaid ostetud reklaame, millele ei ole otseselt asukohta valides mõeldud põhjendust. Ei ole mõtet osta paari tuhande euro eest kollasesse meediasse üheks päevaks väikest bännerit, sest lehel käib päevas palju inimesi. Targem on mõelda ennekõike sellele, kas minu klient seal käib või kus üleüldse minu klient käib. Läbi selle koguda infot, kus Sinu pakutavast teemast huvitatud kliendid üldse liiguvad ning kus liiguvad need, kes ei ole Sinu kliendid aga võiks olla ning kuidas ka neile läheneda. Mõte on aga selles, et enne tasulise reklaami ostmist kuskile, tuleks eelnevalt koguda selleks andmeid. Vaata lähemalt.

Mida growth hacking tegelikult tähendab?

Tegelikult ei ole see mingi maagiline ükssarvik pilve pealt, kes päevas 1M klienti Sinuni toob vaid see on laiem pilt. Kindlasti on oluline luua hea toode või teenus, liikuda nii, et toode või teenus muutuks aga rohkem kliendile kättesaadavaks ning käiks pidevalt ajaga kaasas. Läbi selle luues kõikvõimalikke lahendusi, et klient sinuni tuua, sinu juures hoida või sinu juurde tagasi tuua. Growth hacking on: loovad lahendused, andmed, klienditeekond, kliendi käitumine, pidev testimine ning turu trendidega kaasas käimine. Eelkõige loob selleks eelduse PMF ehk product market fit – ehk kas sinu tootel on turul nõudlus.

Ideed, mis võivad kaasa aidata:

  • Tee oma ettevõttele blogi.
  • Loo suhteid samas valdkonnas olevate arvamusliidritega (kasuta selleks näiteks LinkedIn’i).
  • Mõtle kolmele küsimusele: kuidas klient minust kuuleb? Millisest kanalist klient mind leiab? Kuidas neid kahte lihtsustada, et klient ei peaks mind isegi otsima, vaid ma jõuan ise temani?
  • Tee eripakkumisi oma tootele või teenusele.
  • Proovi jõuda konkurendi fännideni ja siis võta nad enda kaitsva tiiva alla.
  • Loo toote või teenuse ümber eksklusiivne kogukond.

Jäta meelde – kunagi ei ole nii, et kõigile meeldivad rosinasaiad koos sooja piimaga, mõni ei söö saia, rosinaid ega joo piima. Mõtle selle peale, et iga ettevõtmine on eriline ning nõuab erilist lähenemist ning iga õige kompoti jaoks on hea retsept, mille poole püüelda katsetades erinevaid maitseid, tehnikaid ning lähenemisi.

Jäta veel meelde:

  1. Kogu andmeid (Googelda, googelda….googelda) ja kasuta need enda kasuks ära.
  2. Tee oma teenused lihtsasti kättesaadavaks (SEO is a good starter).
  3. Proovi leida uuenduslikke lahendusi, kuidas kliendis huvi tekitada.

Loe kindlasti Ryan Holiday raamatut “Growth Hacker Marketing” ning ära unusta kõike, mis seal kirjas on järgmiseks päevaks ära. Pane kirja, tuleta endale meelde ning katseta.